پردیس فاطمه الزهرا (س) تبریز (خواهران)

حضور مدیر کل امور حقوقی و رئیس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری دانشگاه فرهنگیان در استان آذربایجان شرقی

جلسه آموزشی آشنایی با موادی از قانون رسیدگی به تخلفات اداری اعضای غیر هیات علمی در پردیس فاطمه الزهرا(س) برگزار شد.

این جلسه با حضور دکتر بدری مدیریت پردیس های استانی، دکتر باقری سرپرست پردیس فاطمه الزهرا(س)، منصور اردستانی مدیرکل اداره حقوقی دانشگاه فرهنگیان، تورانی رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات اداری و کلیه کارکنان اعضای غیر هیئت علمی پردیسهای استانی، در اتاق جلسه پردیس فاطمه الزهرا(س) برگزار شد.

دکتر بدری ضمن خیرمقدم به میهمانان، از همکاران به جهت دقت در امور اداری وتلاش در جهت حفظ سلامت سازمانی تشکر و قدردانی نمود و آشنایی با ساختار اداری و امور حقوقی را برای کارکنان ضروری خواند و حضور مدیر امور حقوقی و رئیس هیئت تخلفات اداری دانشگاه را در استان آذربایجان شرقی فرصت مناسبی برای همکاران پردیس های این استان برشمرده و اظهار امیدواری کرد در فرصت ایجاد شده  همکاران از تجارب این دو عزیز بهره مند شده و به بیان سوالات و نکته نظرات خود بپردازند و آگاهی منابع انسانی از مقررات حاکم بر محیط کار، آنها را در تنظیم رفتارشان متناسب با اهداف و وظایف سازمانی کمک می کند.

اردستانی ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع)، از مدیریت استانی پردیس، سرپرست پردیس فاطمه الزهرا(س) و کلیه همکارانی که در جهت تعالی سازمانی و تحقق ماموریتهای دانشگاه تلاش می کنند تشکر نمود. وی در بحث استیفاء حقوق دانشگاه و صیانت از حقوق ذی نفعان که شامل دانشجومعلمان می باشد گفت: بدون دانشجو معلم دانشگاه مفهوم خود را از دست می دهد و جلب رضایتمندی آنها جزء اولین هدف گذاری و ماموریت اصلی دانشگاه می باشد و در این راستا برنامه ریزی های کیفی و کمی به عمل آمده است. وی در ادامه به اهداف نشست اشاره نمود و تاکید کرد: که نگاه فرهنگی و تربیت محور و اخلاق حرفه ای و سازمانی را باید ترویج دهیم و نگاه ما باید فرآیند رقابتی داشته باشد و در ادامه به سیاست های دانشگاه فرهنگیان اشاره نمود و گفت: یکی از اهداف دانشگاه فرهنگیان سیاست گذاری و برنامه ریزی به صورت کلان می باشد و کارهای اجرایی آن در حوزه های مختلف نمود دارد.

اردستانی در خاتمه به اهمیت فرهنگ اجتماعی در راستای سلامت اداری پرداخت و گفت: که باید با فرهنگ سازی گفتمان، هزینه قانون گذاری کاسته شود ما موظفیم اخلاق حرفه ای مسئولانه و صادقانه داشته باشیم.

پورتال تکریم مردم و رسیدگی به شکایات را جهت رسیدگی به پیشنهادات و انتقادات همکاران از طرف ایشان معرفی گردید.

آقای تورانی در این جلسه ضمن برشمردن ٣٨ مورد تخلف اداری، و به انواع تقسیمات آن و حدود وظایف هیات ها، حدود وظایف و اختیارات دفتر هماهنگی و همچنین مجازات های وارده  در این حوزه پرداخت.

وی در ادامه مباحثی را درباره آشنایی با  موادی از قانون رسیدگی به تخلفات کارمندان مطرح کرد و به مواردی همچون اعمال و رفتار خلاف شئون یا اداری، نقض قوانین و مقرات مربوط، ایجاد نارضایتی در ارباب رجوع یا انجام ندادن یا تاخیر در انجام امور قانونی آنها بدون دلیل، ایراد تهمت و افترا هتک حیثیت، اخاذی، اختلاس، تبعیض یا اعمال غرض یا روابط غیراداری در اجرای قوانین و مقررات نسبت به اشخاص، ترک خدمت در خلال ساعات موظف اداری، تکرار در تاخیر ورود به محل خدمت یا تکرار خروج از آن بدون کسب مجوز که در زمره تخلفات اداری جای می گیرند اشاره نمود.

در خاتمه جلسه به سوالات مطروحه برخی از حضار از سوی میهمانان پاسخ های مبسوطی داده شد.