پردیس فاطمه الزهرا (س) تبریز (خواهران)

روایتی از روزهای گذشته بر دانشگاه فرهنگیان:

آب زنید راه را هین که نگار می رسد، «سعی مشکور» جامعه فرهنگی برای دیدار یار

در روزهای گذشته که دانشگاه فرهنگیان در تب و تاب دیدار رهبر فرزانه انقلاب میسوخت روایتهای بسیاری به رشته تحریر درآمد که  شاید امروز مجالی برای مرور و بازگویی آنها باشد.

این گزارشها طی یک هفته گذشته در حافظه تاریخی دانشگاه ثبت و ضبط شد.

دانشگاه فرهنگیان و مخصوصا پردیس نسیبه  این روزها چشم به راه اتفاق ویژه ای است؛ اتفاقی بی نظیر.

در این ایام اگر از بلوار مرزداران، زیر پل یادگار امام و خیابان نسیبه رد شوید، عطر دیدار یار از هر سوی به مشام می‎رسد.

آری دانشگاه فرهنگیان قرار است از شخص بزرگی مهمان نوازی کند.

 البته مهمان نوازی، خصلت ویژه همه ایرانیان است اما این مهمان بسیار ویژه است و باید برای وی، تمام شهر را چراغانی و کوچه‎ها را جارو کرد.

در این هوای بهاری شهر، اگر وارد پردیس نسیبه شوید، همه از اتفاق مهمی در روزهای آینده سخن می گویند؛ حضور رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان برای اولین بار در دوران چهل ساله حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛ و این موضوع نشان از اهمیت ویژه این دانشگاه در نزد مقام معظم رهبری دارد.

وارد پردیس نسیبه می شوید، پردیسی که قرار است محل دیدار یار باشد، همه را در حال جنب و جوش می بینید؛ از مسئولان حراست تا خدمات و کارکنان و دانشجومعلمان و مخصوصا بخش خدمات، همگی مشغول فراهم کردن امکانات لازم برای حضور رهبر فرزانه انقلاب هستند.

با هرکدام از دانشجومعلمان و کارکنان که در مورد احساسشان از دیدار نزدیک با رهبر معظم انقلاب سخن می گوئید، اشک شوق از چشمانشان جاری می شود و برای این دیدار لحظه شماری می کنند.

برای بررسی وضعیت و حال و هوای دانشجومعلمانی که قرار است برای اولین بار با رهبر معظم انقلاب دیدار کنند به میان جمعی از آنان رفتیم تا از احساسی که در مورد این دیدار دارند برایمان بگویند. یکی از آنان گفت: از وقتی متوجه این دیدار شدم هر شب خواب آن را می بینم و اساسا هنوز برایم قابل باور نیست که قرار است رهبر معظم انقلاب را از نزدیک ملاقات کنم. ما چند روزی است که در جریان این دیدار قرار گرفتیم.  در دعای ندبه، فرازی وجود دارد با عنوان «متی ترانا و نراک» که در فارسی یعنی «کی به هم می رسد ای یار نگاه من و تو».  من چند روز است که دائما این جمله را تکرار می کنم. برای ما غیرقابل وصف و بسیار دلنشین است که رهبر معظم انقلاب قرار است در جایی قدم بگذارند که ما در آنجا درس میخوانیم و زندگی میکنیم. باخودمان قرار گذاشته ایم که جای قدمگاه ایشان را گلباران کنیم.

وی می گوید خانه رهبر انقلاب در دل همه ماست و دل های همه ما از زمان شنیدن این خبر به تپش افتاده است. دوست داریم همه جا را آب و جارو کنیم و همه محیط گل کاری باشد. همگی ایشان را از صمیم قلب دوست داریم.

یکی دیگر از دانشجومعلمان می گوید: قرار است جلوه بزرگی از عشق و علاقه خود به ولی امر مسلمین جهان را نشان دهیم و اعلام کنیم با دل و جان در خط تو حرکت می کنیم و سنگر علم و دانش را هرگز رها نخواهیم کرد. این بزرگترین افتخاری است که قرار است در طول زندگی نصیب بنده شود و امیدوارم بتوانم در عرصه علم و دانش چنان بدرخشم که سربازی وفادار و رهرو اندیشه های پاک ایشان باشم.

دانشجوی دیگری که اهل خراسان رضوی و در پردیس نسیبه مشغول تحصیل است معتقد است که رهبر انقلاب همواره نگاه ویژه و مهمی به قشر فرهنگی و دانشگاه فرهنگیان داشته اند و حضور ایشان در جمع ما برای اولین بار در دوران پس از انقلاب، نشان دهنده اهمیت سنگر علم و دانش مخصوصا فعالیت دانشجو معلمان در نزد رهبر معظم انقلاب است.

از سوی دیگر تلاش کارکنان دانشگاه برای فراهم کردن بهترین شرایط میزبانی از حضور رهبر انقلاب ستودنی است؛ عزیزانی که در طول روزهای پیش از دیدار با رهبر انقلاب، به آب و جار و فراهم کردن محیط برای میزبانی ویژه از رهبر عزیزمان پرداخته اند.

جمع زیادی چشم به راهند تا این دیدار حماسی به وقوع بپویندد و دانشگاه فرهنگیان، افتخاری دیگر را در کارنامه پربار خود ثبت کند.

سلام ما به تو ای یار و دلدار ما و ای کسی که گل واژه های مهربانی با تو تفسیر می شود.

اماما خوش آمدی و مقدمت گلباران

 

 


نظرات کاربران