پردیس فاطمه الزهرا (س) تبریز (خواهران)

سرپرست جدید دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی معرفی و منصوب شد.

 

در مراسمی که پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام علی تقوی مدیر کل امور دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های کشور، حجت الاسلام علی خدیوی رییس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی و جمعی از نمایندگان نماینده دفتر مقام معظم رهبری در سایر دانشگاههای استان و آقای دکتر بدری مدیریت امور پردیس های استانی ، دکتر باقری سرپرست پردیس فاطمه الزهرا (س) و جمعی از مسئولان و اساتید دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی برگزار شد، سرپرست جدید نهاد رهبری در این دانشگاه معرفی و منصوب شد.

در ابتدا دکتر بدری مدیریت امور پردیس های استان ضمن ارائه گزارشی، از آمار و نتایج بدست آمده از مسابقات و برنامه های فرهنگی را رضایت بخش خواند و گفت: کسب رتبه های  برتر کشوری در این مسابقات و برنامه های فرهنگی قرآن و عترت را مرهون تلاش ها و همفکریهای دفتر نماینده مقام معظم رهبری در حوزه های فرهنگی می دانیم. دکتر بدری با اشاره به اینکه در بین دانشگاه های کشور، دانشگاه فرهنگیان رتبه اول را در اکثر شاخص ها به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: ۳۵ درصد دانشجویان این دانشگاه در برنامه های فرهنگی شرکت می کنند که رقم بسیار بالایی است و رتبه نخست کشور است.

وی افزود: اخیرا جشنواره قران و عترت دانشگاه های سراسر کشور به همت دانشگاه فرهنگیان برگزار شد که ۳۵ درصد از جوایز و مقام ها به دانشجویان دانشگاه های فرهنگیان رسید.

ایشان در خاتمه صحبتهایشان از همکاری صمیمانه و زحمات بی شائبه حاج آقا جلیلی نماینده سابق دفتر نهاد رهبری در پردیس های استان تقدیر و تشکر کرد.

مدیر کل امور دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های کشور در این مراسم با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه، ولایتمداری را از مهمترین ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) عنوان و تصریح کرد: این مهم باید الگوی همه ما به عنوان مردم و مسئولان باشد زیرا ولایتمداری. تبعیت از ولی فقیه از آرمان ها و دغدغه های شهداست و این موضوع رسالت مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه ها را بیش از پیش سنگین می سازد.

حجت الاسلام علی تقوی با بیان اینکه انتظار و نگاه جامعه نسبت به دانشگاه و حوزه نگاهی مبتنی بر ایجاد تحول و رشد و تعالی در نسل جوان است، اظهار داشت: خوشبختانه در همین راستا ارزیابی عملکرد دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان حاکی از جایگاه برتر آنهاست.

وی در ادامه بر اهمیت و جایگاه دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و گفت: با توجه به تفاوت عمده این دانشگاه با سایر مجموعه های دانشگاهی مبنی بر این که هر دانشجوی دانشگاه فرهنگیان به عنوان معلم آینده و تربیت کننده نیروهای مورد نیاز نظام و کشور تلقی می شود، باید بیش از پیش در خصوص ارتقای دینی و فرهنگی این دانشگاه تلاش شود و دفاتر نهاد رهبری در این خصوص نقش مهمی دارند.

مدیر کل امور دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های کشور ادامه داد: این مهم نیازمند نگاه مدبرانه دانشگاه فرهنگیان به رشد دینی و فرهنگی این مجموعه است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و نقش این دانشگاه، برای دستیابی به این ارتقاء جایگاه باید نگاه ویژه و برنامه ریزی های راهبردی و مدون صورت گیرد.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به  تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت دفاتر نهاد رهبری گفت: بر همین اساس باید نقش طلبه گی و تبلیغی مورد توجه مسئولان دفاتر باشد زیرا حضور عالمانه و ارتباط صمیمی دفاتر نهاد رهبری با مجموعه های دانشگاهی زمینه ساز تعالی بیش از پیش مجموعه دانشگاه فرهنگیان خواهد شد.

 

رییس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اظهار داشت: دفتر نهاد رهبری ظرفیتی بالقوه برای رشد و تعالی دینی و فرهنگی دانشگاه ها هستند

هر چند نهاد رهبری در دانشگاه ها منشاء حاکمیتی دارد، با این حال منصوبان این نهاد بطور مستقیم و غیرمستقیم ماهیت مردمی دارند و باید با روحیه طلبه گی، فاصله مردم و مدیران و مسئولان را به ویژه در عرصه دانشگاهی کاهش دهند.

حجت الاسلام علی خدیوی تصریح کرد: مسئولان دفاتر رهبری می توانند همراه دانشجویان و اساتید و مشاوری مناسب برای مدیران و رؤسای دانشگاه ها باشند و در واقع متولی امور دینی و فرهنگی در دانشگاه ها هستند و باید در این حوزه با احساس تکلیف وارد شوند و با احصاء مشکلات در این عرصه نسبت به یافتن راه حلی برای آنها اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: دفتر نهاد رهبری ظرفیتی بالقوه برای رشد و تعالی دینی و فرهنگی دانشگاه ها هستند و تعامل با مسئولان دانشگاهی ضمن حفظ جایگاه و با توجه به ماهیت دفاتر  مورد توجه باشد زیرا دانشگاه ها بستر ارزشمندی برای تبیین اهداف و آرمان های انقلاب است و نمونه آن حضور حماسی و همراه با بصیرت قشر دانشگاهی در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بود.

در پایان جلسه متن ابلاغیه سرپرست جدید دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان حجت الاسلام سید حسین علیا نسب که پیش از این مسئولیت دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی را عهده دار بود، توسط حجت الاسلام خدیوی قرائت و تسلیم وی شد.

همچنین در این مراسم از خدمات و اقدامات حجت الاسلام جلیل جلیلی مسئول سابق دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی نیز تجلیل و قدردانی شد.


نظرات کاربران