پردیس فاطمه الزهرا (س) تبریز (خواهران)

در اولین همایش جایگاه و اقتضائات در تربیت معلم مطرح شد:
نیاز به فعالیت های پژوهشی در دانشگاه ها٬ لزوم تحول در نظام آموزشی کشور

در اولین همایش جایگاه و اقتضائات در تربیت معلم مطرح شد

نیاز به فعالیت های پژوهشی در دانشگاه ها٬ لزوم تحول در نظام آموزشی کشور

 

نیاز به فعالیت های پژوهشی در دانشگاه ها و تحول در نظام آموزشی کشور از مهمترین موضوعات نخستین همایش استانی جایگاه و اقتضائات در تربیت معلم در تبریز بود.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور ظهر شنبه در نخستین همایش استانی جایگاه و اقتضائات در تربیت معلم ضمن ارائه مقاله ای به دانشجو معلمان این مرکز آموزشی اظهار داشت: دانشجو معلمان این مرکز باید نهایت تلاش خود را بکنند که در دوران چهار سال تحصیل در مقطع کارشناسی، یک محصول علمی- آموزشی تولید کنند.

رضا ساکی تعلیم و تربیت را یک علم عملی دانست و ادامه داد: اصل تعلیم و تربیت در مدارس است و دانشجو معلمان نیز می توانند با بهره گیری و افزایش تعامل خود با مدارس، فعالیت های پژوهشی خوبی انجام دهند.

وی با تاکید مجدد بر اهمیت این موضوع ابراز داشت:  در برنامه های جدید این مرکز آموزشی، هشت واحد کارورزی پیش بینی شده است تا معلمان و دانشجو معلمان به مدارس مراجعه کنند تا بیش از پیش با شیوه های عملی تعلیم و تربیت آشنا شوند

تعلیم و تربیت، مهم ترین دغدغه فعلی نظام آموزشی کشور

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور مقوله تعلیم و تربیت را از مهمترین دغدغه های فعلی نظام آموزشی کشور عنوان کرد و گفت: باید مسئولان و سازمان های مربوطه، سیاست های مناسبی را در راستای دستیابی به  اهداف عالیه آموزشی و پرورشی اتخاذ نمایند.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: تربیت در حقیقت، یک فرآیند مثبت برای شناسایی استعدادهای انسانی و تلاش برای شکوفایی هرچه بیشتر آنان و به تبع آن اصلاح نظام آموزشی کشور است.

نظام آموزشی کشور نیازمند فعالیت های پژوهشی است

رییس پردیس حضرت فاطمه الزهرا(س) تبریز دانشگاه فرهنگیان نیز در این همایش  گفت: نظام آموزشی کشور نیازمند فعالیت های پژوهشی است.

نسرین پیرسمساری در حاشیه این همایش در مصاحبه ای با خبرنگار مهر گفت: این همایش با توجه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و در راستای تلاش برای اجرای طرح تحول در نظام آموزشی کشور برگزار شد.

وی افزود: اگر دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور، پژوهش محور باشند دانشجویان نیز در مدت زمان کوتاهی بیش از پیش به فعالیت ها  و تحیقیقات پژوهشی مشتاق می شوند.

رییس پردیس حضرت فاطمه الزهرا(س) تبریز دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: امروزه یکی از مهمترین نیازهای نظام آموزشی کشور، توجه به فعالیت های پژوهشی است .

پیرسمساری در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد مقالات ارسال شده در این همایش اشاره کرد و گفت: تعداد 40 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این بین، هشت مقاله به عنوان مقاله برتر انتخاب شد.

وی در همین راستا اظهار داشت: سه مقاله از مقالات دانشجویان و پنج مقاله از مقالات اساتید به عنوان مقالات برتر این همایش انتخاب شده اند که پس از ارائه در همایش نیز از این تعداد، مقالات برتر توسط هیات داوران انتخاب می شوند.

رییس پردیس حضرت فاطمه الزهرا(س) تبریز دانشگاه فرهنگیان همچنین از انتخاب 14 پوستر به عنوان پوسترهای برتر این همایش خبر داد و گفت: همایشی کشوری نیز در این خصوص بعد از اعلام نفرات و مقالات برتر استانی، در اسفندماه امسال به صورت ملی برگزار خواهد شد.

 

انتخاب هشت مقاله و 14 پوستر برتر در اولین همایش استانی جایگاه و اقتضائات در تربیت معلم

خدیوی، عضو هیات علمی و دبیر علمی این همایش نیز به خبرنگار مهر گفت: در مرحله اول داوری آثار ارسالی به دبیرخانه همایش، هشت مقاله و 14 پوستر انتخاب شد.

وی افزود: در دومین مرحله داوری نیز پس از ارائه مقالات در همایش، مقالات برتر انتخاب و تجلیل می شوند.

خدیوی کیفیت مقالات ارائه شده در این همایش را در حد عالی عنوان کرد و گفت: مولفه ها و خصوصیات یک معلم خوب و توانمند از لحاظ علمی، فرهنگی، اجتماعی در این همایش برای اساتید و دانشجو معلمان مرکز تربیت معلم پردیس حضرت فاطمه الزهرا(س) تبیین شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم افزایش فعالیت های پژوهشی و ترویجی در راستای تحقق سند بنیادین تحول در نظام آموزش و پرورش کشور تاکید کرد.

 


نظرات کاربران