پردیس فاطمه الزهرا (س) تبریز (خواهران)

کارگاه پیشگیری از اعتیاد و راههای جلوگیری از ابتلاء به بیماری ایدز و ازدواج سالم و پایدار

کارگاه یکروزه پیشگیری از اعتیاد و راههای جلوگیری از ابتلاء به بیماری ایدز  و ازدواج سالم و پایدار به همت واحد فرهنگی ، با حضور جمعی از دانشجویان پردیس و کارشناسان و مشاورین شبکه بهداشت مجتمع شهید تیمورلو تبریزبرگزار شد.

هدف از برگزاری این کارگاه، آشنایی دانشجویان با بیماری ایدز، روشهای انتقال و لزوم پیشگیری از آن و آشنایی با راه های ازدواج سالم و پایدار می باشد.

خانم هاشمی مدیریت مجتمع شهید تیمورلو که در مورد در پیشگیری از اعتیاد و راههای جلوگیری از ابتلاء به بیماری ایدز سخنرانی کرد و در این خصوص گفت: بیماری ایدز یک بیماری عفونی است که در آن سیستم ایمنی بدن دچار نقص می گردد. اعتیاد تزریقی و رفتارهای جنسی پرمخاطره  راه انتقال این بیماری است که هر دو، جزء پدیده های پیچیده هستند و این پیچیدگی بر گسترش آن تأثیر می گذارد. فرایند بروز، شیوه شیوع، روش های پیشگیری و درمانی بیماری ایدز نسبت به سایر بیماری ها بسیار متفاوت است که پیشگیری تنها راه مبارزۀ مؤثر با گسترش و شیوع آن است .

کارشناس روانشناسی و مشاوره ازدواج مرکز بهداشت با اشاره به معیارهای ازدواج سالم در این کارگاه، به لزوم آشنایی جوانان با فلسفه ازدواج،آشنایی با معیارهای همسر شایسته و راههای شناخت همسر، آشنایی با زمان ازدواج ،آگاهی از مشکلات پیش روی ازدواج ، ضرورت اموزش پیش از ازدواج، ازدواج موفق و توانایی برخورد با مشکلات بعد از ازدواج  را عنوان کرد و افزود بهترین زمان مناسب برای ازدواج زمانی هست که فرد از نظر روانی، فکری، عقلی، اجتماعی به سن بلوغ رسیده باشد تا زندگی موفقی داشته باشد.

وی همچنین به ارائه راهکارهای نوین و قابل اعتماد در ارتباطات خانوادگی و اجتماعی را از نکات مهمی دانست که باید زوجین قبل از ازدواج به آنها بپردازد.


نظرات کاربران