پردیس فاطمه الزهرا (س) تبریز (خواهران)

بخشنامه جدید متقاضیان اعزام به عتبات و عالیات

 

     با احترام و آرزوی توفیق، پیرو نامه شماره  103/5303/50000/د موخ 5/7/93 مبنی بر اطلاع رسانی ثبت نام عتبات ، بدینوسیله نکات مهم زیر جهت اطلاع دانشگاهیان پردیس ها و مراکز تابعه دانشگاه اعلام می گردد:

1- متقاضیان اعزام به عتبات عالیات از روز یکشنبه مورخ 20/7/93 لغایت شنبه 26/7/93 می توانند با مراجعه به سایتwww.labbayk.ir  نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

تبصره : متقاضی محترم پس از ثبت مشخصات و اطلاعات و کدملی در سیستم، پرینت از فرم ثبت نام گرفته و نزد خود نگه دارند.

2- زمان اعزام طبق اعلام ستاد عتبات دانشگاهیان از 8/8/93 لغایت 10/10/93 (مصادف با ماه های محرم و صفر) اعزام خواهند شد.

3- طبق اعلام ستاد عتبات، بعد از اتمام زمان ثبت نام ، مراسم قرعه کشی سه شنبه 27/7/93  انجام خواهد شد و نتایج آن نیز در سایت لبیک اعلام می گردد.

4- هزینه سفر به صورت هوایی حدود یک میلیون و ودویست هزار تومان و زمینی نیز حدود 900 هزار تومان است که البته هزینه ها با توجه به دوری و نزدیکی به مرز، در شهرستان های مختلف متفاوت خواهد بود. تاریخ اعزام از سوی سازمان حج و زیارت تعیین شده و پوشش امنیتی کاروان ها هم بر عهده سازمان حج خواهد بود.

5- دانشگاهیان اعم از پسران، دختران مجرد با یکی از محارم(پدر یا مادر)، زوج های دانشجو، اساتید و کارمندان پردیس ها و مراکز تابعه و سازمان مرکزی دانشگاه بصورت انفرادی و یا می توانند همراه با اعضای خانواده (حداکثر 4 نفر) برای عتبات در سایت مذکور ثبت نام نمایند.

تبصره 1 : دارابودن حکم کارگزینی برای استادان و کارکنان ضروری است.

تبصره 2 : قبل از ثبت نام همراهان با ایشان مشورت کرده و پس از اطمینان از تمایل آنها برای سفر ثبت نام نمایید.

6- با هماهنگی های صورت گرفته بین ستاد عتبات دانشگاهیان و بانک تجارت به زائر اصلی برگزیده در قرعه کشی مبلغ یک میلیون تومان وام قرض الحسنه عتبات تعلق خواهد گرفت.

7- زائرین عمره گزار 93 هم که قبلا جهت اعزام با مدیر کاروان خود هماهنگ کرده بودند نیز باید با مراجعه به سایت نسبت به ثبت نام اینترنتی عتبات اقدام نمایند.

8-کسانی که دوره های قبل در عتبات دانشگاهیان ثبت نام کرده یا اعزام شده اند نیز می توانند در این دوره ثبت نام در صورت انتخاب با قرعه کشی، اعزام شوند.

9- کارکنان و اساتید و مدیران و روحانیون دانشگاه فرهنگیان که دارای پرونده مدیر کاروان در سازمان حج و زیارت یا ستاد عتبات دانشگاهیان هستند توسط پردیس ها نام ونام خانوادگی، تحصیلات و شغل فعلی، تلفن ثابت و تلفن همراه، تعداد سفر اعزامی به عتبات و آخرین سفر در چه سالی بوده را به دفتر نهاد دانشگاه (سازمان مرکزی ) اعلام نموده تا در صورت امکان و موافقت ستاد عتبات دانشگاهیان، کاروان های دانشگاه فرهنگیان با همراهی و برنامه ریزی خود این عزیزان صورت پذیرد.

10- با توجه به هماهنگی اولیه با ستاد عتبات دانشگاهیان، پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان در صورتی که تعداد نصاب آنها به تفکیک گروه های اعزامی به 40 نفر برسد (ثبت نام فقط از طریق سایت مذکور و قرعه کشی) می توانند توسط  همان استان یا استان های همجوار با کاروان بندی طبق ضوابط در استان ها انجام و اعزام خواهند شد.

تبصره : آژانس اعزام کننده از استان محل تحصیل و یا تدریس خواهد بود. تعیین کاروان و تاریخ اعزام، توسط شخص زائر امکان پذیر خواهد بود و امکان جا به جایی در مراحل بعدی وجود نخواهد داشت.

11- وام قرض الحسنه مذکور به استادان و کارکنان دانشگاه فرهنگیان تعلق نمی گیرد.  درازای آن(با توجه به اینکه وام به تعداد محدودی در کل کشور به قید قرعه تعلق می گیرد) به تعداد بیشتری از دانشجومعلمان با قید قرعه اختصاص می یابد.

12- در صورت تعداد قابل توجه دانشجومعلم اعزامی از دانشگاه، امکان تنظم و هماهنگی مناسب تر جهت تجمیع محل استقرار هتل های محل اسکان این عزیزان خواهد بود.

13- زائرین 7 شب را در شهرهای مقدس کشور عراق اقامت خواهند داشت و در این مدت به زیارت اماکن مقدس شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی خواهند پرداخت.

14- از جمله مزایای این سفر عبارت است از؛ دانشگاهی بودن اعضاء کاروان، برنامه های فرهنگی ویژه در سفر، تسهیلات بانکی (بانک تجارت) ، سهولت اخذ مجوز خروج از کشور مشمولین که نیازی به مراجعه خود شخص به نظام وظیفه و گذاشتن وثیقه و سایر موارد نیست(توسط ستاد عتبات دانشگاهیان صورت می گیرد).

15- تلاش دفتر نهاد دانشگاه بر آن است تا بتوانیم حداقل 2000 نفر از متقاضیان و داوطلبان دانشگاهی دانشگاه فرهنگیان را اعزام نمائیم.

16- ثبت نام در عتبات منافاتی با ثبت نام در عمره دانشگاهیان ندارد و در هردو سفر امکان ثبت نام برای دانشگاهیان وجود دارد.

در صورت ضرورت جهت کسب اطلاع بیشتر می توانند با شماره تلفن87751362 دبیرخانه ستاد توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز دانشگاه(حجت الاسلام والمسلمین عاشوری)  در اوقات اداری غیرتعطیل (از شنبه تا چهارشنبه 16-8) تماس حاصل فرمائید.

 

 

 

 


نظرات کاربران